فعالیت آزمایشگاه محیط زیست
نوشته شده توسط : حمیده اخضری

این آلودگی ها علاوه بر اینکه ضررهای زیادی را برای محیط زیست اطراف ما دارند ، سلامتی انسان ها را نیز به خطر می اندازند و نیاز به هزینه زیادی برای رفع آنها می باشد. آلودگی ها باید براساس استانداردهای موجود ،کنترل شوند تا محیط زیست و طبیعت به بهترین شکل حفظ گردد.
سازمان محیط زیست برای سنجش میزان این آلودگی ها در تمامی صنایع از جمله پالایشگاه ها ، نیروگاه ها ، صنایع سیمان ، فولاد ، ماشین سازی و کلیه صنایعی که آلودگی آنها بر محیط زیست تاثیر می گذارد ، مسئولیتی را برای آزمایشگاه های معتمد محیط زیست در نظر گرفته است. این شرکت ها بر اساس پارامتر های تعریف شده هریک از صنایه و با توجه به نوع فعالیت آنها بررسی های لازم را انجام می دهند.
وظیفه اصلی آزمایشگاه محیط زیست حفاظت از محیط زیست با انجام پایش ها و خوداظهاری واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی بر اساس دستورالعمل سازمان محیط زیست و ارائه نتیجه آن به سازمان مذکور می باشد. 

 

تجهیزات آزمایشگاه معتمد محیط زیست

بخش های مختلف آزمایشگاه که در زمینه نمونه برداری،آماده سازی و سنجش پارامترهای زیست محیطی در سه گروه تخصصی فیزیکوشیمیایی،بیولوژیکی،هوا و صدا فعالیت دارند، دارای تجهیزات مربوطه میباشد و کلیه دستگاه ها، لوازم و اقلام آزمایشگاه باید دارای گواهی کالیبراسیون باشند. 
 شرکت محیط و صنعت ایمن پایش با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز، خدمات آزمایشگاهی در زمینه هوا و صدا ،آب و پساب،خاک و پسماند ارائه میدهد.

برخی از تجهیزات شرکت محیط و صنعت ایمن پایش عبارتند از انکوباتور ، انکوباتور یخچال دار، کدروت سنج ، ترازو با دقت چهار صفر، بن ماری ، اتوکلاو ، آون ،هود شیمی ، هود لامینار، مولتی پارامتر لوترون جهت پارامترهای پساب، اسپکتوفومتر هک ،دستگاه سنجش گاز های محیطی ، صداسنج ، دستگاه سنجش غبار محیطی، تستو  350 New ، دستگاه سنجش غبار دودکش وستک ، رطوبت سنج و دیگر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز جهت سنجش و آنالیز.








:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: